Husbygger.net   Gratis anbudsformidling
Meny

Siste 10 innlegg i Forum

Behov for finansiering?

Behov for litt action?

Sponsede lenker

Vi spĂžr...
Frykter du Ăžkonomiske problemer som fĂžlge av renteĂžkningen?

Resultat :: Avstemninger

Stemmer: 903

Annonsér her...
Annonsér pÄ Husbygger.net

Logg inn

Velkommen Anonym

Alias
Passord
(Registrer)

Ingen administratorer er online!

Forum > > Forum > > Generell diskusjon > > Idealisten trenger hjelp
Idealisten trenger hjelp

Her kan man ta opp saker som har med husbygging Ă„ gjĂžre...

For at innleggene i Forumet skal vÊre mest mulig til hjelp for vÄre lesere ber vi om at dere tenker pÄ fÞlgende:

- La emnefeltet gi en kort beskrivelse av innlegget.
- La problemstillingen eller budskapet komme klart frem av innlegget.
- Er det vanskelig Ă„ beskrive budskapet? Legg gjerne ved et bilde eller en skisse.
- NÄr du svarer, sÄ svar pÄ spÞrmÄlet. Da er det til hjelp for andre ogsÄ.
- Dersom du henviser til andre sider, sÄ link direkte til artikkel som gir svar pÄ spÞrsmÄlet.
- Generell henvisning til andre/konkurrerende nettsider tillates ikke.

Innlegg som bryter med retningslinjene vil kunne bli redigert, sensurert eller slettet av Administrator.

NB! Vi tillater ikke "egen annonsering" av bedrifter / hÄndverkere i dette forumet.
Ønskes annonsering pÄ husbygger.net finner du priser og vilkÄr her.

Start Nytt Emne   Svar pĂ„ Emne     |##| -> |=|      Forum Hovedsiden > > Generell diskusjon
Vis Forrige Emne :: Vis Neste Emne  

Hvis du var meg, ville du okkupert, kjĂžpt tomt eller bare skutt deg selv?
Okkuper dritten!
0%
 0%  [ 0 ]
KjÞpt tomt, bygd hus, levd pÄ hagetomater og drite i verden og dÊve i fred&ro
50%
 50%  [ 1 ]
Skyt deg selv! er vel en dĂžende art anyways......
50%
 50%  [ 1 ]
Totalt Antall stemmer : 2

Av Innlegg
Madziblues
Newbie
Newbie

Ble medlem: Dec 13, 2009

InnleggSkrevet: SĂžn 13 Des -09 kl. 4:37:47    Tittel: Idealisten trenger hjelp Svar med Sitat

HVEM ER JEG, HVA VIL JEG:

Hei! jeg er en ungdom pÄ 19 Är med fÞlge av et par venner, som vil fristille seg fra samfunnet pÄ en eller annen mÄte, og har grubla ned alt til tre valg:
1 --okkupere et sted
2 --kjĂžpe tomt og begynne Ă„ bygge
3 - en genial ide ingen har kommet pÄ enda

har enkelig mest troa pÄ nr 1 fordi dette samfunnet som bestemmer hvem som kan bygge hva, hvor, og hvorfor, ER sosiopath og putter regler som dreper de reneste hensikter.

Jeg hakke lyst til Ä starte no krig jeg er fredelig menneske men lurer pÄ om nr 1 er eneste riktige Ä gjÞre som menske, men grunnen til at jg skriver her er fordi jg lurer pÄ om nr2 er mulig uten at det gÄr pÄ kompromiss med NOE. hvis dere er husbyggere mÄ dere jo ha noe annet en vakum i toppen, kansje tenkt noe lignende, kansje kommet pÄ noe bedre, jeg vet ikke jeg vil vite,, jg skaaal vite for Ä si det sÄnn, kult om noen vil hjelpe til med rÄd og bemerkninger. jg liker bemerkninger,, sier noe om hvorfor man sier hva man sier:D

SPØRSMÅL TIL DERE:

hva skjer hvis jg kjÞper en tomt og bare driter i hvordan reguleringsgreier og alt det kÞddet er, men tilpasser meg etter det jg synes virker fornuftig og forsvarer det? kan staten komme og rive ned huset mitt da? i sÄ fall hvordan "forsvarer de det?

er det lov Ä kjÞpe tomt og sette opp et slags billig "midlertidlig" hus man kan bo i noen Är til man har midler til Ä bygge? (jeg har en halv-million, tenkte jeg kunne klart Ä sette opp noe levelig i akershus uten altfor lang kollektiv transport til oslo, er verden sÄ praktisk eller har reglene bestemt noe "bedre"?

Noen som vet om noen som bare har funnet en eindom, gitt faen og bygd noe som er sÄ mere fornuftig enn det som er der fra fÞr, og vÊrt sÄ vellyket at det ikke har blitt noe oppstyr rundt at det faktisk er "ulovlig"...

Noen rÄd fra NOEN generelt rettet for Ä fikse seg dt viktigste fÞr noe annet, nettopp fundament, basert pÄ at fundamentet skal vÊre del av det norge vi vil vÊre del av, ikke "luftslott-norge"?

HVA VIL JEG:

Er en person som er sÄÄÄÄ lei av ha den plassen jeg har i samfunnet: KRIMINELL FAEN, nettopp fordi jg tar ansvar og driter i de reglene som bryter mot Ă„ vĂŠre menneske, og jeg er sĂ„ lei fordi jg hjelper dere ikke pĂ„ den mĂ„ten, jg hjelper kansje meg selv kortsiktig men jeg gidder ikke leve med en risiko for Ă„ mĂ„tte bo altfor mange flotte dager i et trangt lite bur, jeg kan bare treffe der jg vil treffe hvis jg etablerer meg og bygger noe bedre, tro meg: FOLK VIL IKKE FORSTÅ; NORGE ER ET LUFTSLOTT, av samme grunn er det umulig Ă„ forklare noe for noen, for dere det gjelder vil vĂŠre vitser, og den vitsen gjelder snart hele landet her,, hahahahaha

jeg mener ikke fremstÄ som arrogant eller ignorant selv om det sikkert virker litt sÄnn,, men jeg har nÄ gÄtt 19Är i dette livet, lett i alle kriker og kroker pÄ de snodigste steder i oslo og rundt i norge etter mensker og funnet 3 mennesker. TRE! jeg mener ikk Ä vÊre overlegen, tvert imot,,, prÞver bare Ä tiltrekke meg oppmerksomhet fra folk som fÞler noe lignende, dere er jeg interessert i Ä LYTTE til og fÄ det jg ville gjort annerledes forklart, ut i fra hensikten med Ä gjÞre det pÄ den mÄten, for dere vil jg gjerne forstÄ meg pÄ og lÊre noe av enten det er pÄ godt eller vondt.

Du som leser mÄ for all del skrive akkurat hva du vil, men hvis du sitter med sinne uten evne til Ä ville forstÄ meg og at jeg kansje har jÊvla mange grunner til Ä fremstÄ som jg gjÞr, sÄ kan du likegodt prate til speilet for det kommer nok ikke frem til denna karen nei,,,

DERE SOM ER HUSBYGGERE og kan regler og har sikkert bygd masse rart,
hvordan ville dere forholdt dere til det systemet som er for Ä etablere seg, hvis dere nÄ skulle vÊrt i mine sko, Og mine sko vil bare vÊre et sted de kan forsyne seg selv pÄ no vis, ikke for langt fra oslo, for Þya som stikker opp fra disse skoa har sett for mye sjuke ting til at jg kan delta pÄ noen annen mÄte enn helselvstendig etablering. dt forventer jg ikke at noen skal forstÄ, har bare en fÞlesle pÄ at det ikke er sÄ dumt Ä vÊre overtydelig pÄ at derfor er alt utenom dette utgangspunktet, like interessant som Ä prate om tissen min.

Hilsen Kvikk-Munch
Til Toppen
Vis Medlemets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Emne   Svar pĂ„ Emne     |##| -> |=|      Forum Hovedsiden -> Generell diskusjon Alle klokkeslett er GMT +1 Time
Side 1 av 1

Lån.no

GĂ„ til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare pÄ emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
Du kan ikke legge til filer i dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet

Alle logoer og varemerker pÄ disse sidene er de respektive eiernes eiendom.

Innlegg i Forum, samt eventuelle kommentarer til artikler er posternes egne, og ikke nÞdvendigvis forenelig med det Husbygger.net stÄr for.
Innholdet i artiklene er delvis hentet fra eksterne kilder – i sĂ„ fall med henvisning til kilden. Øvrige artikler er skrevet av eller for Husbygger.net

© 1999-2010 – Husbygger.net

Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy